L’ESCALF RENOVAT DE LA FE EN MI

 

M’ho diu a mi, a cadascú dels que avui hem rebut l’Evangeli, si no estàvem massa despistats. A mi em continua dient: ‘posa en pràctica el teu baptisme, viu la teva fe i mira de viure-la amb el màxim d’intensitat, no posant excuses de mal pagador o deixant-ho tot per al dia de demà, o per a una situació límit. Al contrari:

  • no miris enrere,

  • no pensis en el que hauria pogut ser d’una altra manera;

  • no et torturis ni t’amarguis pensant que les coses podrien haver estat diferents, podrien haver passat altrament, perquè tot això ja és història, ja és passat;

  • cal mirar endavant.

I què li responc, jo a Jesús?

Imaginem-nos que Pere i Andreu, Jaume i Joan li haguessin dit:

  • no, és que nosaltres tenim molta feina aquí, és que estem molt ocupats,

  • és que el meu pare Zebedeu no sé com s’ho faria sense nosaltres;

  • és que ja som grans, o no som res, no hem fet estudis, ni tenim cap especialització,

  • no som gent considerada socialment,

  • no tinc diners, no sé fer res, tinc un passat fosc, turbolent…

I Jesús em continuaria mirant i dient:

‘Escolta, deixa-ho tot i segueix-me i et faré pescador d’homes!’

Així, quina excusa posaré jo, avui, al Senyor, si el Regne del Cel és a prop?

Doncs a mi em toca viure aquest Regne de Déu que ja ha estat sembrat en el meu interior des del baptisme i em miraré el futur amb il·lusió i alegria, perquè segur que Déu m’hi té reservades moltes sorpreses que només seran per a mi si sóc en el lloc adequat en el moment precís.

Estimats, davant de la crida del Senyor, doncs:

  • quines grisors, desànims, manques de fe, d’esperança i de caritat haig de deixar enrere en la meva vida? Perquè la grisor és una prova que el diable està instal·lat en la meva vida i no em deixa seguir Jesucrist, per desànim i manca d’esperança.

  • Quines actituds d’esperança, de fe, de vida d’Església haig d’adoptar sense més dilacions, sense deixar passar més el temps? Perquè l’alegria és un fruit de l’acció de l’Esperit Sant en mi, que transforma la meva vida, sin prisa pero sin pausa.

Només aquell que respon amb alegria i despreniment a la crida del Senyor és digne d’estar al seu costat, ara i per sempre.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Espiritualitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

