SÉ EL QUE ESTÀS PENSANT, DE JOHN VERDON

John VERDON, Sé el que estàs pensant. Barcelona: Proa 2010. 415 pp. 30€.

Ara m’adono que el títol en l’anglés original és ‘Think of a number’, pensa en un número, i la resposta de l’autor: ‘ja sé el que penses’. Com els jocs dels mags, que et conviden a pensar o prendre la carta que ells acabaran endevinant per art de màgia… No, mai no és màgia, en tot cas prestidigitació, és a dir, fer anar els dits molt de pressa perquè l’altre no s’adoni de l’argúcia.
En el dia de reis, la meva cunyada Lluïsa em regala aquesta novel·la amb la dedicatòria: ‘Espero que el disfrutis. Amb els meus millors desitjos’. Jo, que no estic per novel·les en aquells moments, li contesto que de ‘llibre ja en tinc un!’ El meu germà gran, absent de la petita conversa confidencial s’hi ajunta i afegeix: ‘sembla molt misteriós, al principi. Al final, un s’adona que el truc és molt simple, alhora que interessant’.
Caram, no sabia que aquest llibre existia i de cop ja hi ha tot un món d’idees. Vaig tardar a obrir les primeres pàgines. Ho vaig fer a finals de curs i certament que em va envescar, de tal manera que, a partir d’aquell moment, gairebé no he tornat a suportar un capítol del CSI, potser perquè m’he acabat fent a la idea que, per tot arreu, hi acaba havent un recurs amagat que s’acabarà revelant.
De la contraportada: “Reps una carta que et convida a pensar un número de l’u al mil. Quan, seguint les instruccions que figuren a la carta, obres el petit sobre que l’acompanya, t’adones que el número que hi ha escrit és exactament el que havies pensat.
L’home que ha rebut la carta demana ajut a un policia que després de vint-i-cinc anys de servei s’ha retirat al nord de l’estat de Nova Iork. Tots dos intentaran trobar el remitent amb urgència i es veuran embolicats en un joc sinistre, perquè el que en un principi semblava poc més que un xantatge, s’acaba convertint en un cas d’assassinat que, a més, guarda relació amb altres d’ocorreguts en el passat. El policia haurà de descobrir si el criminal és capaç de llegir la ment de les seves víctimes i de quina manera. Només així podrà traçar un pla per atrapar el criminal”.
Crec que ja hi ha el segon llibre de Verdon a les llibreries.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

